maja 30, 2011

(28) Na tropie bestii Ferno ognisty smok

Tytuł: Na tropie bestii Ferno ognisty smok
Autor: Adam Blade
Seria: Na tropie bestii (1)
Stron 126
Wydawnictwo Dolnośląskie
Opis książki:
Witajcie w królestwie Avantii. W Pradawnych Księgach napisano, że to spokojne królestwo kiedyś znajdzie się w opałach. Ten czas właśnie nadszedł. Pod wpływem zaklęcia złego czarodzieja Malvela sześć bestii - Ognisty Smok, Wąż Morski, Olbrzym Górski, Centaur, Śnieżny Potwór i Płomienny Ptak - oszalało i poczęło niszczyć krainę, której niegdyś strzegły. Avantii grozi wielkie niebezpieczeństwo.
Pradawne Księgi przepowiedziały także narodziny niezwykłego bohatera. Napisano tam, że pojawi się chłopiec, który wyruszy na poszukiwanie bestii. Czy Tom będzie tym bohaterem, który ujarzmi magiczne stworzenia?
przeł.

Moja recenzja:
Książka pt.: Na tropie bestii Ferno ognisty smok opowiada historię Toma, chłopca który zostaje wybrany przez królado udania się na niebezpieczną misję w której będzie musiał się zmierzyć z sześcioma niebezpiecznymi bestiami. Na początku z ognistym smokiem Ferno. Pozostaje tylko pytanie czy mu się to uda.

Przeczytałam ją w mgnieniu oka.
Jest to tak jak Baba Jaga sp z o.o. krótka książka z dużymi literami. Seria "Na tropie bestii" składa się z sześciu książek, a każda z nich opowiada spotkanie z jedną z sześciu bestii.

Cała seria są to typowo przygodowe książki.

Tom jest chłopcem, który mieszka ze swoim wujostwem. Jego tata był rycierzem, jest to jedyna rzecz jaką o nim wie, nie wie nawet gdzie on się teraz znajduje. Chce uratować Avantię, krainę w której mieszka.


Całą serię po raz pierwszy przeczytałam jakieś trzy lata temu, wyedy byłam nią zachwycona. A teraz moje odczucia w stosunku do tych książek trochę osłabły, ale nadal mi się bardzo podobają.

Ta historia mnie wciągnięła, szczególnie przez postać odważnego Toma.

Okładka mi się bardzo podoba i jestem zdania, że przyciągnie do przeczytania tej każdego dziewięciolatka.

Pozostałe pięć części również z chęcią przeczytam po raz drugi.
Moja ocena 8/10

5 komentarzy:

  1. Chciałam zagłosować w ankiecie, ale nie działa :-(

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dwa razy więcej lat niż te 9 :) Wiec raczej po to nie sięgnę :)

    Zapraszam na nn na [amica-libri] :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej sobie odpuszczę, to dzieło nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń