grudnia 19, 2011

(101) Invocato


Tytuł: Invocato
Księga pierwsza
Autor: Agnieszka Tomaszewska
Wydawnictwo Bullet Books
Stron 464
Opis:
Jeśli myślałeś kiedyś o założeniu sobie stryczka, strzeleniu w skroń bądź zanurzeniu się w gorącej kąpieli z brzytwą - zastanów się jeszcze... bo Oni mogą nie zdążyć. Jeśli jednak twoja desperacja zwycięży i wypchniesz krzesło spod nóg, nie zdziw się, jeśli przywitają cię strzały i wstęgi żarzących się liter Inwokacji. Wtedy możesz zacząć się bać, bo oto przybyli ci od Samobójców, a im jest wszystko jedno, czy przeżyjesz.

Istnieje bowiem pozazmysłowa rzeczywistość, dzika i nieustannie głodna, a ty, Samobójco, jesteś w tym świecie astralnym mięsem. Tu nie ma bohaterów - są kule kontra kły i pazury. Tu liczy się spryt, siła i doświadczenie. Nikt nie pochyli czoła nad twoim marnym losem, nikt nie uroni łzy, bo jesteś jednym z tysięcy.

Więc skoro stryczek zacisnął się wystarczająco mocno i trafiłeś już do Miasta Samobójców, pamiętaj o dwóch rzeczach. Pierwsza - nie traktuj lekko żadnej modlitwy, bo ma wielką moc sprawczą. Druga - śmierć dotyka również nieśmiertelnych.

Inne prawa obowiązujące po tamtej stronie znajdziesz na kartach tej historii. Przeczytaj, zanim postawisz krzesło.

Moja recenzja:
Opis po prostu tak naprawdę mnie przeraził, a zarazem zaciekawił. Aż trudno mi uwierzyć, że młoda kobieta wymyśliła coś takiego. Bo żeby stworzyć coś takiego trzeba mieć niesamowity talent i wyobraźnię. A w dodatku jest polką.

Niby opis jest długi, ale tak naprawdę niczego istotnego nie zdradza. Jest tylko przedsmakiem zagadki. Główną bohaterką jest młoda dziewczyna - Bura. Jest niezwykle inteligentną bohaterką. "Invocato" to mroczna  i intrygująca książka. Ostatnio tylko na takie natrafiam :)

Pojawia się tu nawet ciutka romansu. Nie nudziłam się przy niej, a wręcz przeciwnie, czasami śmiałam się do rozpuku. Bohaterowie są bardzo specyficzni, niektórzy irytujący. Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ich polubi.  Pani Agnieszka Tomaszewska stworzyła bohaterów sarkastycznych.


Są tu pewne rzeczy, które mi się nie podobają, np.: to, że bohaterka jest idealna, a przynajmniej takie odniosłam wrażenie. To nie jest książka, która każdemu się spodoba, ale ja mówię jej "Tak". To jest książka dla osób, które lubią czytać książki mroczne, a zarazem które potrafią rozbawić.

Okładka bardzo mi się podoba, jest taka tajemnicza i mroczna.

Moja ocena: 8,5/10

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Bullet Books!

7 komentarzy:

  1. Lubię połączenie mrocznej atmosfery i humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Opinia krótka ale zachęcająca. Zamierzałam sięgać po tę pozycję i tak :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka faktycznie jest mroczna i jeśli ktoś lubi takie klimaty, to książka na pewno przypadnie mu do gustu. Serdecznie pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam ją w planach od dawna, po Twojej recenzji postaram się możliwie przyspieszyć zakup xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis jest równie tajemniczy i zachęcający co Twoja recenzja - koniecznie przeczytam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka czeka, czeka XD Niedługo się za nią wezmę ;-)

    OdpowiedzUsuń