lutego 07, 2013

(238) Pretty Little Liars 9 Uwikłane

Tytuł: Pretty Little Liars 9 Uwikłane
Seria: Pretty Little Liars (#9)
Autor: Sara Shepard
Wydawnictwo Otwarte
Stron 328 
Opis Wydawcy:

WYDAJE WAM SIĘ, ŻE TO WSZYSTKO, CO WIEM? TO TYLKO WIERZCHOŁEK GÓRY LODOWEJ, A JA DOPIERO SIĘ ROZKRĘCAM…
A.

Po pamiętnych wakacjach na Jamajce Emily, Aria, Spencer i Hanna próbują rozpocząć nowe życie. Niestety przeszłość upomina się o nie w najmniej oczekiwanym momencie, a tajemniczy nadawca SMS-ów znów wkracza do akcji.

Czy dziewczyny przyznają w końcu, że w starciu z A. nie mają szans?
Moja recenzja: 
Poprzednia część tej serii ("Pożądane") wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie, choć przyznaję, że bardzo mnie zaskoczyła. Szczerze mówiąc stwierdzam, że w tamtej części dziewczyny miały sielankę. Teraz już tej sielanki niestety nie mają. Zaczyna się dla nich bardzo trudny czas w życiu - znowu. Po prawie roku,  który był dość spokojny ich życie zostaje po raz kolejny wywrócone do góry nogami. Jednak ten rok minął dziewczynom na poczuciu winy... dlaczego? Co takiego strasznego ukrywają przed całym światem? Nie wiem, autorka zdradziła nam tylko część tajemnicy przez co zmusza nas do sięgnięcia po kolejną część. Co z pewnością uczynię...

Nasze drogie Kłamczuchy i w tej części pakują się w kłopoty... Ciągle zapominają, że jedno kłamstwo ciągnie za sobą kolejne. A. oczywiście postanawia im o tym przypomnieć, ale kto jest A.? Kto tak nienawidzi dziewczyn, że chce zniszczyć im życie? Dziewczyny tego nie wiedzą, ja też tego nie wiem. Jestem tylko ciekawa czy kiedykolwiek skończą się kłopoty dziewczyn. Uważam, że zasługują na chwilę odpoczynku od problemów. Jednak autorka tej książki chyba tak nie uważa, bo tylko utrudnia życie bohaterkom ;)

Aria i ta jej zazdrość... to duży problem i .... niebezpieczeństwo. Przekonała się już o tym jedna osoba. Kto będzie następny? Dziewczyna w każdej dziewczynie widzi potencjalną przeciwniczkę, która mogłaby jej odbyć chłopaka - Noela. Jednak on sam nie jest zbyt szczęśliwy z tego powodu, że jego dziewczyna popada z miłości do niego w paranoję. A na horyzoncie pojawia się śliczna finka w której Aria widzi wroga. Z tego wszystkiego wynikną duże problemy! Czy dziewczyna poradzi sobie z przeszłością?

Emily ciąży na sercu to co zrobiła w czasie wakacji, nie może o tym zapomnieć. Na szczęście poznaje koleżankę o imieniu Chloe, która szybko staje się jej przyjaciółką. Dziewczynie wydaje się, że już wszystko niedługo się ułoży, ale niestety myli się. Kiedy poznaje ojca Chloe okazuje się , że nie jest on tak sympatycznym człowiekiem jak jego córka. Jest specyficzną osobą i wyobrażą sobie nie wiadomo co. A co takiego? Dowiecie się jeśli przeczytacie tą książkę.

W życiu Spencer zachodzi wiele zmian. Jednak jedna rzecz, którą kiedyś zrobiła nadal nie daje jej spokoju. Jej mama znajduje sobie nowego partnera, który ma córkę o dwa lata młodszą od Spencer i osiemnastoletniego... syna. Szykują się duże kłopoty. Marzenia niestety nie zawsze się spełniają i dziewczyna dowie się o tym na własnej skórze. Dostanie gorzką nauczkę, że wszystko zawsze do nas w jakiś sposób wraca.

Relacje Hanny z tatą układają się coraz lepiej, niemalże sielankowo. Pomimo tego dziewczyna, żeby dopiec jego pasierbicy Kate z którą ciągle rywalizuje, robi coś bardzo głupiego. Aby uniknąć odpowiedzialności całą winę zwala na niewinnego człowieka. Potem dopadają ją wyrzuty sumienia, no ale cóż... jest już za późno - niestety. Zanim coś się zrobi najpierw trzeba to dokładnie przemyśleć, ale niestety Hanna chyba nadal nie zdaje sobie z tego sprawy.

Odnoszę wrażenie, że bohaterki serii Sary Shepard w końcu utopią się w swoich kłamstwach. Zaczęło się od małych kłamstewek, ale teraz są to już wielkie kłamstwa. Których wypłynięcie na wierzch może ich nawet wpakować do więzienia. Dziewczyny nie trzymają się razem, przez co są słabe i nie myślą rozsądnie. Trudno jest im podejmować racjonalne decyzje. Przydałaby się każdej z nich osoba, której mogłoby wszystko powiedzieć i z nią porozmawiać. Jednak takie oparcie mogłyby znaleźć tylko w sobie nawzajem, ale one nie chcą nawet dopuścić do siebie takiej myśli.

Tą częścią tak samo jak poprzednimi pomimo głupoty bohaterek nadal jestem zachwycona. Choć ciutkę mniej niż poprzednią część. Wydaje mi się, że w tej części autorka dopiero się rozgrzewa przed kolejnymi częściami - przed kolejnym etapem tej serii. Bowiem w tej części pojawiają się już nowe tajemnice i nie tylko, a te stare tajemnice odkryte już wcześniej zostały gdzieś w tyle. Bohaterki w pewnym sensie broją teraz już na czyste konto.

"Pretty Little Liars 9 Uwikłane" polecam oczywiście oddanym fanom serii, ale także osobom, które jeszcze nie zdecydowały się po nią sięgnąć. To w końcu niezwykle porywająca, ciekawa, pełna akcji seria w której dużo się dzieje i przy której nie można się nudzić. Z pewnością spodoba się osobom lubiącym książki z nutką intrygi w tle, wątkiem miłosnym i nie tylko. Polecam!

Okładka polska jest jak zwykle przepiękna!

Moja ocena: 10-/10 Arcydzieło z minusikiem!

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Otwarte!

22 komentarze:

  1. Uwielbiam serial i na razie on mi wystarcza. Może kiedyś sięgnę po książki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polskie okładki tej serii rzeczywiście są naprawdę cudowne!
    Serial na razie sobie odpuściłam, ale na książki mam niezłą chrapkę (jestem dopiero po 1 tomie).

    OdpowiedzUsuń
  3. Kończę ten tom i jestem zachwycona ;) Świetna seria a z każdym kolejnym tomem mam ochotę na więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie mam ochoty rozpoczynać tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zakochana w tej okładce *.* Po serię jeszcze w ogóle nie sięgnęłam, ale mam na to ochotę :P

    http://www.youtube.com/watch?v=NpUZYHwx8ds

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale Twoja recenzja zachęca oj zachęca :D Będę musiała poszukać pierwszej części serii :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 2 pierwsze tomy już za mną i muszę przyznać, że mam wielką ochotę na dalsze części! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziwię się, że autorce nie skończyły się jeszcze pomysły i wciąż obdarza czytelników coraz to nowymi intrygami. Cała seria jeszcze przede mną. (:
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę koniecznie poznać całą tę serię, gdyż widzę po twojej recenzji, że to jest rewelacyjny cykl.Popytam o nią najpierw w bibliotece a jak nie będą mieli, to kupię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Już rozglądam się za tą serią :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam pierwszy tom tej serii, no i oczywiście jestem fanką świetnego serialu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie raczej ta seria nie dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam po baaaardzo długiej przerwie. ;)
    Co do książki, to czytałam pierwszy tom, który mi się tak strasznie nie podobał, że po kolejne już nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie nie ciągnie mnie do tej serii:P

    OdpowiedzUsuń
  15. Na razie stanęłam na lekturze trzeciego tomu, ale mam w planach także kolejne :). Bardzo lubię tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  16. mam w planach tę serię, zdecydowanie muszę ją zdobyć ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na http://mojswiat-ksiazek.blogspot.com/
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam wielką ochotę przeczytać tę serię. Poszukam w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Serial uwielbiam, a książki mam dopiero w planach. :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Zupełnie nie znam tej serii. Ilość tomów trochę mnie przeraża :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zacięłam się bodajże na V może VI tomie i odpuściłam. Mieszało mi się z serialem, który podoba mi się bardziej od książek i odpuściłam. Może kiedyś wrócę do Kłamczuch na papierze :)

    OdpowiedzUsuń