lutego 13, 2016

(444) Stosik - pierwsza połowa lutego

Witam wszystkich! :) 
Co jak co, ale stosiki publikuję bardzo hm... nieregularnie. Dzisiaj jednak postanowiłam zaprezentować Wam swoje nabytki z pierwszej połowy lutego. Trochę się tego uzbierało... Krótko mówiąc: wizyty w antykwariacie mogę uznać za jak najbardziej owocne! W lutym doszło także do mnie parę książek od wydawnictw. Po kolei... 

 STOS I


Od góry: 
1. "Zimowa opowieść. Przepaść czasu" Jeanette Winterson - recenzja już na blogu. Czytanie książki Winterson było dla mnie niesamowitym literackim doświadczeniem. Tak o niej pisałam: "Przepaść czasu" to poruszająca, niesamowicie mądra, i nietuzinkowa powieść o której długo nie zapomnę. Kopalnia wiedzy o życiu i pięknych cytatów na jego temat...".
2. "Persona non grata." Piotr Liana - Zapowiada się bardzo ciekawie! Morderstwo i lokalne tajemnice... 
3. "Antrakt" Rupert Smith - recenzja na blogu. Bardzo, ale to bardzo mi się podobała! Choć mogła być jeszcze lepsza... Tak o niej pisałam:  "Zapominając jednak o zupełnie niepotrzebnym ukazaniu losów Helen "Antrakt" jest powieścią genialną, arcydziełem. Niestety "Antrakt"  to  w rzeczywistości także losy Helen, a więc książka tylko bardzo, bardzo dobra... Szkoda, bo twórczość Smitha zasługuje na dzieło wybitnej."
4. "Prowadź swój pług przez kości umarłych" Olga Tokarczuk - druga książka Tokarczuk z którą mam do czynienia... Część już za mną. Jak na razie w moim odczuciu to powieść dobra, jednak bez tego wielkiego uroku książki "Prawiek i inne czasy". O "Prawiek...." pisałam tak: "jest naprawdę ciekawa i intrygująca. Momentami druzgocąca... Tokarczuk pisze bardzo kontrowersyjnie i mam wrażenie, że momentami brakowało jej czegoś takiego jak wyczucie dobrego smaku. Jednak niesamowicie doceniam to jak wykreowała świat w którym osadziła akcję, tą baśniowość wsi i jej zupełne odrealnienie."
5. "Ostatni akt" Mari Jungstedt - jedna książka tej pani już za mną. Co prawda czytałam ją ponad cztery lata temu... jednak pamiętam, że bardzo mi się podobała. 
6. "Podróże z owocem granatu" Sue Monk Kidd to najbardziej osobista książka autorki "Sekretnego życia pszczół". Dwie książki Kidd już za mną... O "Czarnych skrzydłach" pisałam tak: ""Czarne skrzydła" to piękna, poruszająca, a przede wszystkim mądra i wartościowa książka. Warto pamiętać o tym, że autorka swoją książkę oparła na historii Sary Grimke - kobiety, która w XIX w. działała na rzecz kobiet i zaniechania niewolnictwa. To wszystko przedstawiła w swojej książce dodając oczywiście elementy fikcyjne. Nie mniej to czyni moim zdaniem tą książkę jeszcze bardziej fascynującą!"
7. Venla J.K. Johansson - to ostatni tom serii kryminalnej, której poprzedni tom nosił tytuł "Noora". O poprzednim tomie pisałam tak: "Reasumując "Noora" to bardzo dobra powieść obyczajowa, a dobry kryminał. Powieść Johansson miała być jednak przede wszystkim świetnym kryminałem, prawda? To się autorce nie udało. Na tym polu "Noora" przegrywa. Wygrywa jednak jeśli chodzi o ukazanie problemu braku akceptacji wśród rówieśników, uporczywej chęci bycia zauważonym. Wygrywa krótko mówiąc w kwestii ukazania psychiki statystycznego, przeciętnego nastolatka." Mogę Wam zdradzić, że ta powieść już za mną.. i jest bez wątpienia lepsza niż "Noora". 
8, 9, 10. Repetytorium maturzysty biologia/matematyka/chemia czyli trzy książki, które już mi dzielnie służą i bez wątpienia jeszcze się przydadzą. 

II STOS


11. Złote rendez - vous Alistair MacLean - to już kolejna książka tego autora w mojej biblioteczce. Cieszy niezmiernie!
12. Siedem dalekich rejsów Leopold Tyrmand - czyli kolejna książka autora legendarnej powieści "Zły".
13. Partyzanci Alistair MacLean 
14. Strofy z dreszczykiem - zbiór strof z których niektóre są naprawdę mroczne. Oczy aż mi się zaświeciły, kiedy ją zobaczyłam.
15. Piętnastoletni kapitan Julius Verne - czyli zbieram powieści Verne.
16. 20 000 mil podmorskiej żeglugi Julius Verne
17. Dziewczyna spoza szlaku Curwood - czyli kolejna książka w biblioteczce mojego ukochanego autora. 
18. Robur zdobywca. Pan świata. Verne
19. Kocia mama i jej przygody Maria Buyno - Arctowa - piękne ilustracje i piękna książka.
20. Kiedy słońce było bogiem Zenon Kosidowski - bardzo lubię książki jego autorstwa. Są niesamowicie ciekawe!
21. Wiadomości z teorii literackiej w analizie literackiej
22. Pod niebem rodzinnym. Krajobraz w poezji. - na punkcie tej pozycji kompletnie oszalałam! Tym bardziej, że można znaleźć w niej utwory między innymi Konopnickiej, Szymborskiej, Leśmiana, Gomulickiego. 
23. Dzieła emigracyjne tom trzeci. Melchior Wańkowicz - powoli zbieram kolekcję. 


24. Kościół według papieża Franciszka - obecnie książka bardzo na czasie. Bez wątpienia przeczytam!
25. Reguła czterech Caldwell / Thomason - thriller!
26. 20 odsłon zachłannej miłość Xiaglu Guo - ta książka chodziła za mną już bardzo długo, aż w końcu wpadła w moje ręce :) 
21. Diabeł ubiera się u Prady Lauren Weisberger
22. Kierunek Bagdad Henry Hemming - bardzo lubię książki z tej serii. 
23. Tydzień po tygodniu do matury Język polski 
24. Renesans Jerzy Ziomek 
25. Świat według Clarksona - nie miałam w planach tej książki, ale... jechałam pewnego dnia autobusem i widziałam pana, który śmiał się w głos czytając tą książkę. Może mnie także rozśmieszy? 
26. Dzieje Tewji Mleczarza Szolem Alejchem -  jestem w trakcie czytania i ogromnie mi się podoba!
27. Małżeństwo wagi półśredniej John Irving - o twórczości tego autora ostatnio znowu zrobiło się bardzo głośno. To będzie moje pierwsze spotkanie z jego twórczością, ale mam nadzieję, że udane.
28. Się lenienie Iza Smolarek - zbiór wierszy.
29. Żywe wraki Newton Thornburg
30. Ameryka Franz Kafka - mam słabość do książek z tego wydania.
31. Czerwony kościół Scott Nicholson
32. Dziewczyna, która się nie uśmiechała Shane Dunphy 

To by było na tyle :) Czytaliście którąś z tych pozycji? Co sądzicie? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz