lutego 19, 2016

(448) Liebster Blog Award

Liebster  Blog Award to akcja, która krąży po sferze blogowej już od dłuższego czasu... Do zabawy nominowała mnie autorka bloga Wielopasja, której serdecznie dziękuję za nominację i za docenienie mojej pracy :) Zabawa polega na nominowaniu kolejnych blogerów... ja jednak nie będę nikogo nominować, ponieważ nie wiem czy nominowanie setki blogerów... jest wskazane. A tyle blogów musiałabym wskazać ;)

1. Wymień trójkę ulubionych bohaterów męskich. 

Może to dziwne, ale nie przywiązuję tak dużej wagi do bohaterów książek... nie należę do osób, które by się np. w nich zakochują ;) Choć... jakby się tak uprzeć to ogromnie lubię Dymitra z "Akademii Wampirów", Łukasz z książki "Czas pokaże" oraz Gabriela "Z dala od zgiełku" <3

2. Czytałaś książki Johna Greena? Jesteś nimi zachwycona jak większość czy raczej nie podzielasz zachwytów?

Upss... nie czytałam ani jednej książki Greena, ale czytałam na ich temat tyle, że myślę, że spokojnie mogłabym je ogólnikowo streścić. Myślę, że zabiorę się za którąś z tych książek, gdy minie na nie moda. Czy przeczytam? Z pewnością, ale nie wiem czy będzie to miało miejsce w najbliższym czasie. 

3. Często kupujesz książki czy raczej korzystasz z innych źródeł, by przeczytać jakieś opowiadanie?

Kupuję książki bardzo często, ale po okazyjnych cenach... zazwyczaj za symboliczną złotówkę. Zazwyczaj nie kupuję książek droższych niż 5 zł. Sporadycznie (tzn. raz na pół roku) korzystam z biblioteki... dzieje się tak jedynie w przypadku, gdy pilnie potrzebuję jakiejś książki... np. do szkoły. Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce z dramatem "Nasza klasa" oraz z pierwszym tomem "Historii filozofii Tatarkiewicza". Teraz jednak już mam własne egzemplarze "Historii...". To mnie bardzo cieszy!

4. Z jakiego gatunku książki najczęściej goszczą przed twoimi oczami?

To jest naprawdę trudne pytanie! Tym bardziej, że ja czytam... prawie wszystko. Nie mam sprecyzowanego gatunku, a wszystko zależy od mojego nastroju w danej chwili. Mam miesiące w ciąg których najchętniej czytam kryminały, thrillery, a są też takie miesiące kiedy przed moimi oczami najczęściej goszczą romanse.

5. Jest autor, który twoim zdaniem ma ogromny rozgłos mimo, iż jego książki to nic specjalnego?

To kolejne trudne pytanie...  Chyba nie mam w swojej "karierze literackiej" takiego autora. Tym bardziej, że tych z ogromnym rozgłosem staram się raczej omijać ;) Przynajmniej tych współczesnych...

6. Wypisz jakie seriale oglądasz w kolejności od najlepszego do najgorszego. 

Nie oglądam seriali i nie mam w domu telewizora. Hm... choć ostatnio obejrzałam cały serial (8 odcinków) "Świat bez końca" na podstawie powieści Kena Foletta i choć mam kilka zastrzeżeń odnośnie samego wykonania to jednak to świetny serial! Średniowiecze, intrygi, miłość.... teraz tylko pozostaje mi przeczytać książkę, która podobno jest jeszcze lepsza niż serial.

7. Zwracasz uwagę w jakim wydawnictwie jest wydana dana książka? Jeśli tak, to dlaczego?

I tak, i nie. Wydawnictwo jest dla mnie jakąś wskazówkę... np., kiedy widzę publikację wydawnictwa Czarne już wiem, że muszę po nią sięgnąć. Dla porównania widząc książkę wydawnictwa Amber... wiem, że będzie to raczej lekkie czytadło. Czyli krótko mówiąc: zwracam... tak odrobinkę ;-)

8. Jakie posty lubisz czytać najbardziej ? Podsumowanie miesiąca, recenzję, tagi czy może coś jeszcze innego?

Najchętniej czytam recenzje i różnego rodzaju tagi. Chyba podsumowania miesiąca są dla mnie najmniej atrakcyjne... chyba, że przy okazji jakiejś recenzji lub tagu. Na blogach z recenzjami książek to właśnie książki mnie głównie interesują, a nie cyfry.

9. Bierzesz udział w wyzwaniach książkowych czy może uważasz, że takie akcje to głupstwo?

Nie biorę udziału w wyzwaniach, ponieważ nie czuję takiej potrzeby. Nie uważam jednak takich akcji za głupstwo, a wręcz za coś niezwykle pozytywnego! Myślę, że to motywuje niejedną osobę do dotrzymywania swoich postanowień :)

10. Propagujesz recenzje pisemne czy te w formie filmiku? Które są dla ciebie lepsze w odbiorze?

Osobiście jedynie zajmuję się recenzjami "pisanymi". Wynika to jednak z tego, że hm... przed kamerą bardzo bym się stresowała. Jako odbiorca także najczęściej wybieram recenzje pisemne... chyba, że chcę coś pooglądać jednym okiem - wtedy sięgam po recenzje w formie filmiku, jednak tylko w wykonaniu jednej dziewczyny. Z filmikami sprawa jest o tyle trudna, że musi jeszcze mi odpowiadać ton, tembr głosu mówiącego. To jednak nie zawsze jest proste.

11. Dobrze gotujesz czy raczej twoje popisowe danie to tosty? 
Raczej dobrze... jednak najlepiej te potrawy, których sama nie lubię... czyli łososie, kuchnia śródziemnomorska i te sprawy. Osobiście preferuję jednak kuchnię polską. Mmmmm! Idę jeść!

A Wy? Jak odpowiedzielibyście na te pytania? 

Pozdrawiam :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz