października 28, 2011

(70) Kazio i skrzynia pełna wampirów

Tytuł: Kazio i skrzynia pełna wampirów
Seria: Kazio i...
Autor: Iwona Czarkowska
Wydawnictwo Wilga
Stron 79
Opis:
Na skraju miasteczka stał dom. W domu mieszkali: mama, tata i siostra Kazia - Baśka, Kazio, młodszy brat Kazia - Staś, jamnik Wampir oraz .... rodzina WAMPIRÓW! Babcia Fibrycukella, która umie czytać w myślach. Dziadek Hengogard - niepoprawny łakomczuch. I Zuzulina - przesympatyczna wampirka, przyjaciółka Kazia. Oj, będzie się działo w tym domu!

 Moja recenzja:

Wampiry tylko dla dorosłych? Otóż, nie! Iwona Czarkowska stworzyła dzieło o wampirach dla dzieci. Dzieci, które przeczytają tą książkę, na pewno przestaną się bać wampirów, a raczej wampirków  :)

Kazio przez przypadek odkrywa na strychu nowego domu, w którym mieszka skrzynię „pełną wampirów”, po tym zdarzeniu zdobywa wielu przyjaciół i na wszystkie stworzenie nadprzyrodzone np.: wampiry i wilkołaki,  reaguje normalnie, próbuje się z nimi zaprzyjaźnić. Bo, może wampiry nie są jednak takie złe jak się wydaje dzieciom?

Książka choć krótka, to zawiera kilka naprawdę fajnych historyjek przy których można się pośmiać, lub przynajmniej rozluźnić. Kazio jest zwykłym dzieckiem, które coraz więcej czasu spędza z wampirkami :) Zuzulinda jedna z wampirów, staje się przyjaciółką Kazia.


Chociaż jest to książka dla dzieci z elementem fantastycznym to i tak wnosi coś ważnego, między innymi to, że trzeba być uczciwym. Przy niej dzieci mogą się wiele nauczyć o tym jak powinny się zachowywać, oraz dobrze się bawić. Książkę serdecznie polecam dla dzieci, ponieważ ma ona ważny przekaz. Jestem pewna, że spodoba się każdemu dziecku :)

Jest także kontynuacja tej książki: „Kazio i szkoła pełna wampirów”.
Ilustracje jak i okładka są ciekawe, ale specjalnie mnie nie zachwyciły.

Moja ocena: 9,5/10


Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Wilga! Dziękuję!


3 komentarze:

  1. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki. Nie wiem czemu,ale coś mnie w niej odstrasza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podsunę młodszemu kuzynostwu - może na Gwiazdkę...?

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha...dobra koncepcja na prezent dla młodszych. Już wiem co kupić kuzynowi:P

    OdpowiedzUsuń