maja 02, 2016

(484) Stosik używanych książek.

Myślę, że stosiki są pewnym objawem snobizmu... ale myślę też, że jest to jedyny objaw snobizmu, który jako taki w książkosferze jest przyjmowany i ja to zamierzam po raz kolejny wykorzystać. Jeśli jesteście już ze mną dłużej doskonale wiecie, że choć pokażę Wam za chwilkę sporo nowych pozycji, które zakupiłam... to jednak nie napadłam w tym celu na bank ;-) Bo naprawdę można TANIO kupować książki :) 

I STOSIK


1. Okruchy raju Tanyo Valko - jakiś czas temu na jednym z blogów książkowych spotkałam się z bardzo pozytywną opinią na temat tej książki i obiecałam wtedy, że jeśli wpadnie mi w ręce - nie oprę się jej. Tak też uczyniłam. Warto dodać, że Tanya Valko to pseudonim polskiej pisarki... 
2. Ostatni pociąg do Stambułu - czyli kolejny objaw mojej słabości względem książek wydawanych przez wydawnictwo Albatros. Historia miłosna rozgrywająca się w czasach drugiej wojny światowej, napisana przez turecką pisarkę - będzie ciekawie!
3. Miłość oraz inne dysonanse Janusz Leon Wiśniewski - czytałam "Udrękę braku pożądania" tego autora i choć ta nie przypadła mi do końca do gustu to jednak postanowiłam przyjrzeć się twórczości tego autora bliżej. Postanowienie realizuję!
4. Twarz z przeszłości Fern Michels - piękne wydanie, ciekawy opis - musiałam wziąć :) 
5. Nikt mu się nie wymknie Romain Sardou - ostatnio zmieniłam trochę katalog swoich upodobań czytelniczych i w związku z tym znalazło się w nim miejsce na kryminały/thrillery ;) 
6. Słodka zemsta Nora Roberts
7. Wizja śmierci Nora Roberts - kiedyś zaczytywałam się w powieściach Roberts i bardzo mi się podobały. Zamierzam wrócić do jej twórczości.
8. Reanimacja Danuta Mikołajewska - rzecz o lekarzach w ujęciu... także kulturowym. 

II STOSIK


1. 7 x miłość Pilch, Wiśniewski, Jastrun i inni - tomik wypowiedzi znanych i czytanych pisarzy na temat miłości. 
2. Jestem tatą! czyli rozmowy z Petru, Kasdepke i innymi na temat ojcostwa - skusił mnie przede wszystkim wywiad z Kasdepke, którego pozycje dla dzieci bardzo lubię (sama się w nich zaczytywałam). 
3. Wielki mur chiński. Chiny kontra świat... Julia Lovell - ostatnio zaczęłam się bardzo interesować historią Chin, więc nawet nie wyobrażacie sobie mojej radości, kiedy dorwałam tę pozycję. 
4. Stambuł Orhan Pamuk - czyli kolejna pozycja tego noblisty w mojej biblioteczce. Przeczytam na pewno!
5. Zwyczajne życie Lydie Salvayre - studium obsesji autorstwa francuskiej pisarki. Jestem bardzo ciekawa. 
6. Nionio Tomasz Piątek - mam tego autora "Heroinę" i obie te pozycje mam w planach. 
7. Wieczerza Tatiana Jachyra - erotyczny thriller po którym w ogóle nie wiem czego się spodziewać.
8. 12 M. Grossman
9. Świat się chwieje Grzegorz Sroczyński

III STOSIK


1. Skrzynka demona Ken Kesey - książka autora ",Lotu nad kukułczym gniazdem". Za 2 zł było żal nie wziąć... ;)
2. As w rękawie Annie Proulx - autorka "Kronik portowych" w kolejnej odsłonie. Już trzecia pozycja tej autorki w mojej biblioteczce. 
3. Betonowy ogród Ian McEwan - genialna, mroczna książka! [recenzja]
4. Parasol świętego Piotra 
5. Klucze królestwa A. J. Cronin 
6. Chciałbym, żeby ktoś gdzieś na mnie czekał Anna Gavalda 
7. Pułapka na myszy Agatha Christie - ekhem... nadal nie przeczytałam żadnej książki Christie :( 
8. Wujaszek Wania, Trzy siostry, Wiśniowy sad Antoni Czechow - trzy z najpopularniejszych opowiadań Czechowa. 
9. Ślub Danielle Steel - do tej pozycji podchodzę bardzo sceptycznie. 

IV STOSIK


1. Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni tom 2 Bruno Bettelheim - książka na którą czaiłam się od bardzo dawna! Niestety tylko drugi tom.
2. Kasztanek. Perła. John Steinbeck 
3. Biały koń bogów Ewa Nowacka
4. Ci z dziesiątego tysiąca Jerzy Broszkiewicz
5. Wybór nowel Władysław Reymont
6. Przygoda na Rodos Pogaczewski
7. Przygody Piotrusia Pana - prawdziwa perełka za jedyne 50 gr. Mam nadzieję, że kiedyś uda zdobyć mi się całość przygód Piotrusia Pana...
8. Pożegnanie z Afryką Hemigway 
9. Westerplatte Wańkowicz
10. Niesamowite opowieści Grabiński
11. Piknik na skraju drogi. Las. Strugaccy
11. Przyszedłem dać wam wolność Wasilij Szukszyn
12. Panna Irka Irena Zarzycka
13. Oświecenie Klimowicz - powoli kompletuję książki z serii Wielka historia literatury polskiej.... mam już "aż" dwa tomy ;) 

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz